Gözden Geçmez Yazılarımın Gözden Geçirilmiş Hali - Siyah Ekran | Dergi

Gözden Geçmez Yazılarımın Gözden Geçirilmiş Hali



 Yazdıklarımın istemsiz olarak ölüm, zaman, rüya, çocuk... Gibi kavramlar etrafında döndüğünü gördüm. Mutlaka bu konuları işlemeliyim fikrine sahip olmasam da sanıyorum, bu konuları önemsiyorum.

 Bugün, 52. yayın olması sebebiyle - mutlaka yuvarlak bir sayının önem arz ettiğini düşünmüyorum - Gözden Geçmez Yazılarımı Gözden Geçirmeye Karar Verdim. Bu güne kadar yayımladığım tüm yazılarımı bu başlık altında toplamak istiyorum. İlgili yazının üstüne tıklayarak okuyabilirsin.


  Kitap İncelemesi 




      Sitedeki yayım hayatına bu kitap ile giriş yapmıştım. Okur-yazar bir patron ve onun zorbası. Kitap kısaca okumuş - çok okuyan - bir insanla hayatın içinden çıkagelmiş - çok gezen - bir insanın çatışmasını anlatır. Yunan Edebiyatı kaynaklı bu kitapta Türkiye'den izler görmek de mümkün.

   Kitap, iki samimi mektup arkadaşının mektuplarından oluşur. Nesin'in nefis anlatısı ve mizahı da mektupları okunası kılar. "Hababam Sınıfı"ndan ezber ettiğiniz birkaç görüntüyü bu kitapta bulmanız da mümkündür.

               
   Kitap incelemesi olmamasına rağmen bu yayımı bu başlık altında değerlendirmek istedim. Kuzey Kore bilinmez, kapalı bir ülke. İnsan da bilinmeze karşı meraklı bir canlı. Bu sebeple edindiğim birikimleri, bu başlık altına yazdım. Onların süper güçlerinden biri de çoçukların eğitimi için hazırlanan çizgi filmleri. Bu filmlerin konu ise Amerikan düşmanlığı.



     Toplumcu Gerçekçi akımının büyük yazarlarından Fakir Baykurt. Gözlemlerini oturduğu koltuktan takip etmek yerine sahneye çıkıp öz duyguyu hissetmiş biri. "Kır Abbas" bilinmeye değer biri.


             Yiyebileceklerimi görünce yemiş olduklarım gözümden düştü.
                                  

              Hacı Murat benim için nesrin ulaşabileceği son noktadır, dünyanın en iyi öyküsü, okuduğum metinlerin en mükemmelidir


1. Boyu uzun olan saf akıllı olur.  

2. Boyu kısa olanın hilesi çoktur. 

3. Orta boylu olan kişi akıllı ve güzel huylu olur. 

4. Saçı sert olan keskin zekâlı olur...





 Youtube



          Aktif olarak içerik üretmesem de 5 yılı devirmiş bir Youtube kanalım bulunuyor. Bu kanal içerisinde de çeşitli ürünler mevcut. İnsan Olmanın Yarısındayım, kısmi gitar becerimin ve söz yazarlığımın meyvesi. Şarkıya klip eklemeyi de ihmal etmedim.


         Yıllar önce hazırladığım ve yayımladığım eski ama popüleritesi yüksek bir video. Geriye dönüp gençlik yıllarımdan kalma o sesi duymak benim için duygulandırıcı, dinleyiciler için duygu barındırmayan bir fikir.

 Ben bir ceviz ağacıyım, Gülhane parkında...





Hikaye




       Bazen yalnızca gözlediğim bir olayı hikayeleştirme isteği duyuyorum. Bu yayınım da gözlem üzerine eklediklerimden oluşuyor. 70. yaşına ayak basan ihtiyar bir delikanlının hikayesi. Heybetli duruşunun arkasına gizlenen yorgun bir kalp, yalnızlık ve kafa sesleri...

  Çünkü babanesi, uykuda dahi konuşan tiplerdendi. Namaz kılsa duasını dudaklarını şaplatarak okur, televizyon açsa ses ayarlarını en azından 30'a kadar çekerdi. 



   Yav! Onlar nereden bilsinler eskiyi, eski parayı. Bırak anlatma! Anlamazlar ki onlar, diyordu yaşı 75 olan; geniş omuzlu, düzgün traşlı, başında ten renginde kasket şapkalı, beyaz bıyıklı, iri yarı bir dede. 

    25 yıldır her gün, saat 6.30'da kalkardı. Hazırlanması hiç uzun sürmez hatta aynaya bakma ihtiyacı dahi duymazdı. Eğreti yazması, mor geniş şalvarı, ince kırmızı hırkasıyla dışarıya adımını attı. 25 senedir her gün yaptığını bugün de yaptı, tezgahını kendisi gibi giyinen arkadaşının 2 adım soluna bıraktı



Şiir






      Zil, şal ve gül... Şiirin ne demeye geldiğini kendimce aydınlatmaya çalıştığım tahlil denemesi, evet! Başlığa bu ismi de verebilirdik.
            
                      

                  Karnım aç!  Aç olan karnım guruldar. Davullar, zurnalar eşliğinde kemilerim gımıldar.





Gezi Rehberi


        Bu mezhepin mensupları yöreyi kutsal bir bölge olarak kabul etmiş ve buraya yerleşmişlerdir. Hatta Hz. İsa'nın gökten bu kente ineceğine ve inananlarında "Ömerçalı Dağı"ndan bu olayı izleyeceklerine inanmışlardır. 

      Teorik olarak Akçakale, Türkiye sınırları içinde bulunur ama devlet daireleri dışında Türkçe konuşulmaz. Kültür, yaşayış, kılık-kıyafet ile Suriye yaşantısına benzer bir hayat seyri görülür. Hülasa sınırı aşmaya gerek yotur çünkü insan, kendini Suriye'deymiş gibi hisseder.





Psikoloji




           
   İnsan, yaşam yolculuğunda belirli bir noktadan hedeflediği bir başka noktaya ulaşma arzusu ile yaşar. Sanal oyunlar da gerçekleştiremediğimiz bu duyguları, sanal olarak karşılamak üzere tasarlanmıştır.


  
   Bütün bunlar olurken en hızlı değişim beyinde gerçekleşir. Beyindeki bu hızlı değişimler soyut düşünmeyi sağlar.  Ergenlikteki beyin gelişimine bakıldığında ergenliğin başında beynin duyguları kontrol eden bölümü (amigdala) hakimdir. Bu ergenlerin aşırı duygusal, hassas, çabuk tepki veren kişiler olmasına yol açar. Kararlarında mantık değil, duygular hakim olur.



 Neredeyse her depresif kişi, mantıksızca, kendisinin ümitsiz olan özel bir vaka olduğuna inanır.



  Çocuk, bu evrede ahlak kurallarına cezadan kaçmak için uyar. Bu da beraberinde otoriteye bağımlılığı getirir. Ortamda yetişkin/otorite olmadığı zaman çocuğun kuralları ihlal etmesi kaçınılmazdır.



Benim Küçük Dünyam





        

  Her şey o yaz tatilinin sona ermesi ve yeni bir okul döneminin başlamasıyla gerçekleşmişti...



   Bu ve bunlara benzer birçok matematiksel hatıramın olduğumu biliyorum, ama çocuk günlerimdeki bu hatıralar, matematiğe duyduğum sevgisizliğin ayaklarını oluşturur. Demek ki hayat, 7 yaşına kadar kurulan temmellerin üzerine inşa ediliyor. ( Buradaki 7'nin bilimsel bir tarafı olduğunu sanmıyorum.) 



  İki seçeneğin ve sadece bir seçim hakkın var.  Ya göremeyeceksin ya da duyamayacaksın, hangisini seçerdin? 



  Yapayalnız hissediyordum. Evli evine köylü köyüne dağılmıştı. Günde on kez tuvalete gidiyor, musluğu sonuna kadar açıyor ve kapalı plastik kapılar ardında sessizce ağlıyordum. 



  Ben makyözlük yapıyorum. Birçok ünlü kişi bana gelir. Pınar Altuğ'lar, bilmem kimler... A, hatta Emine Erdoğan'ın kaşlarını da ben alıyorum...


  İnsan gençken zamanı, kaç yılı geride bıraktığını düşünerek değerlendirir. Kaç yılı kaldığını düşünmeye başladığı andan itibaren de orta yaşa girmiş olur.


  Aksilik midir yoksa keramet mi bilmem öğretmen, tahtaya "arı" yazmış ve kardeşime "oku!" demişti. Kardeşim okumasına okumuş, ama garibimin dili dönmeyince "ayı" olarak telaffuz edebilmişti. 

  Hakan, yerde duran içilmemiş sigarayı görünce hayatın anlamını bulmuş gibi etrafında heyecanla dönmeye başladı. Yağmur dansına durmuş ilkel şamanları andırıyordu.

  Size önerim, günlük tutun. Ne yapıyor, ne düşünüyorsanız yazın. Küfür edin, işi eğlenceli kılın. Yıllar sonra o defteri açıp okuduğunuz zaman beni daha iyi anlayacaksınız. Hem şunu da unutmayın "Tecavüz kaçınılmazsa ..."


 

Diğer






       Yıllar önce okumuş olduğum bir haberin üstüne yazılmış kısa bir yazı. " Dünyada daha tuhaf ne olabilir" sorusunun cevaplarından yalnızca biri. Türkiye'den de alıcısının bir hayli fazla olması, olayı daha da ilginç kılıyor. Yoksa sıradanlaştırıyor mu? 



     Uzun otobüs yolculukları sırasında yazdığım ve çok önemsediğim bir yayım. İsmet Özel'lendiğim günlerden birinde yazmış olmalıyım. 

Biyolojik alemde babanın anneye yakınlaşmasıyla ilk yolculuğumuzu, yumurtaya doğru yaparız.



  Yabancısı olduğum şehirlerde beni yabancılaşmaktan koruyan kutsal ev. Yayım tarihinden daha eski bir yazı, o dönem için caminin çağrıştırdıkları...



    Önemli - önemsiz bütün fotoğrafların arkasında, akan bir hayatın olduğunu biliyorum. Fotoğraf kareleri, devam eden yaşantının sadece küçük bir anını dondurmaktan ibaret olmamalı. Bu yüzden görünmeyen ile de ilgileniyorum.


     İsmet Özel'i her şeyden önce seslendirdiği şiirleriyle seviyorum. Şiirlerinde bazen hiçbir anlam bulamasam da sesin ve kelimenin fon ile ahengine hayranlık duyuyorum."Zor Zamanda Konuşmak" kitabı, nazım konusunda başarılı olan şairin nesir konusunda da en az şiir kadar başarılı olduğunu gösteriyor. Altını çizmeden geçmek istemediğim sayfalar dolusu kelimeye sahip.

Sahip olduklarımızın bir önemi yoktur, sahip olacaklarımızın rüyası ile hayatımızı devam ettirme gafleti içindeyizdir.


 
         Uzun kepçe kulaklar, mirasıdır bizlere. Yüce Rabbim güç eyle, can ninemin dizlere.



  Sevgili Tanrı. Kitabını okudum ve çok sevdim. Yazdığınız başka kitaplar da var mı? Ben de ilerde bir gün benzer öykülerin olduğu bir kitap yazmak istiyorum. Onca olay nereden geldi aklınıza? En iyi dileklerimle... (Mark)

  Eğer hayatımızın üçte birini uyuyarak geçirmek zorundaysak, o halde neden rüyalarımızda da kendi irademizle yaşamayalım?

Akedemik 





                       

Bi Kahve - Bana Destek Olmak İster Misin ?



  Çok sevgili okur kişi, sponsorlara tıklaman halinde bir kahvenin yarısını hüpletme şansı elde ediyorum. Daha fazla sponsora tıklarsan senden bir kahve içebilirim. 
.


Yorum Gönder

53 Yorumlar

  1. hımm güzel olmuş bu gözden geçirme, her türden yazmış gibisin. inşallah bol bol 52'lerin olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,

      Sana ayrı bir teşekkür edilmeli, sağ olunuz

      Sil
  2. Bir kısmını okumuştum. Hepsini derlemek güzel olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet,

      Eski yazılarımın uçup gitmesini istemedim, zamanınız olursa okumadıklarınızı da okumaya bekliyorum.

      Sil
  3. Gayet güzel, doyurucu bilgilerle donatılmış şık bir site olmuş. Elinize sağlık! Daha önce "Zorba" kitabini duymuştum ama internette hakkında ileri geri yorumlar okuyunca iyice meraklandim. Okuyacam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bread&Salt,

      Ben, hakkında "ileri" yorum yapanlardanım. Ve mutlaka okuduğum için kendimi şanslı sayıyorum.

      Sil
  4. Thank you for a very interesting report. You cover a lot of issues that are important in the world today.

    YanıtlaSil
  5. Harika bir dizin olmuş. Uşak Clandras Köprüsü ile ilgili yazını ilk müsait zamanımda okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rehitu.com,

      Bekliyorum mutlaka, ilginizi çeken Uşak mıdır?

      Sil
  6. Evet, baya dolu dolu yazmışsın ne güzel. Uzun süredir pek blog dünyasında olmadığım için kaçırdığım bir sürü gönderin var. Zaman buldukça okurum. Umarım daha sık sık görürüz yeni yazılarını :)

    www.kayipfisilti.com

    YanıtlaSil
  7. Buradaki seçkilerden birkaçına tıklayıp okudum. Üzerine bir kahve ısmarlamadan olmazdı tabii. Diğerlerine de vakit buldukça gelirim. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Reklama tıklıyorum. Ama bir kahve parası çıkar mı emin değilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamdan Yazılar,

      Küçük kıpırtılar da beni mutlu ediyor. Teşekkürler. :)

      Sil
  9. Bir kısmını okumuştum. Hepsini derlemek güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel bir derleme olmuş, yazılarınızın hepsi birbirinden güzel elinize sağlık tebrik ederim:)

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir yazı olmuş. İstediğimiz yazıları kolayca bulmuş olduk :)) İnşaAllah nice 100'üncü yazılarınızı görürüz.
    Şiir başlığı altında topladığınız yazıları okumaya gidiyorum şimdi ben :D

    YanıtlaSil
  12. dur bir dakika dostum okuyacağım.. bekle

    YanıtlaSil
  13. Yanıtlar
    1. Supriyadi,

      Bazen bunu yapabiliyor. Yüne de teşekkürler. :)

      Sil
  14. Oldukça kapsamlı bir bakış olmuş, güzel de olmuş emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  15. Müfred,

    Zaman zaman bazı başlıkları toplamak faydalı olabilir.

    YanıtlaSil
  16. Keep posting interesting post and issues!

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  17. güzel bir seçki olmuş, emeklerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  18. Hola! has publicado un monton, es fantastico. sigue asi! Saludos

    YanıtlaSil
  19. Güzel bir derleme olmuş:) Çok sevdiim:)

    YanıtlaSil
  20. diğer hikayevari deneme yazılarını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  21. Yazılarınızı böyle derli toplu yazmak iyi bir fikir. Klavyenize sağlık :)

    YanıtlaSil
  22. Ne güzel bir fikir olmuş bu, yazilarinizin bazılarını okumustum ve cok hoşuma gitmisti.Uzun zamandır yoktum ve simdi yeniden geldim, üye olduğum bazı bloglardan da çıkmışım nasıl olduysa anlamadım. Şimdi yeniden üye oldum bulduklarıma:)

    YanıtlaSil
  23. Güzel bir fikir. Hiç aklıma gelmemişti yazıları yeni bir yazıda toparlamak.👍👏👏 Okumadıklarım daha fazla🙈🙈. Kuzey Kore Edebiyatı başlıklı yazınızın da şimdi okudum. Tahminimden de öte bir tabloyla karşılaştım açıkçası.
    Emeğinize sağlık Mustafa Bey 😊🤚

    YanıtlaSil
  24. A complete report about many important topics. Collecting the articles all together is a very good idea. Thanks for sharing.

    YanıtlaSil

Ne düşünüyorsunuz?