Lucid Dream Nedir? | Kontrol Edilebilir Rüya | Bilinçaltı | Rüyaları Not Etmek - Siyah Ekran | Dergi

Lucid Dream Nedir? | Kontrol Edilebilir Rüya | Bilinçaltı | Rüyaları Not Etmek

İStock
 

  Rüya, bilinçaltı ve zaman konuları her zaman ilgimi çekmiştir. Bu başlıkları nerede görsem mutlaka çevresinde dolaşırım. Şimdiyse yeniden rüyanın tanımı için kollarımı sıvıyorum...


Rüya Nedir?


 Bilinçaltımızın, günlük hayatımızda karşılaştığımız olay ve kişileri farklı şekillerde ve daha yoğun bir biçimde yeniden canlandırmasıdır, rüya.


  Neredeyse her gün rüya görüp hatırlayamayan insanlar listesindeyim. Rüyalarımın, farkında olmadan görüp işittiğim bir alt dünyanın ürünü olması beni çok heyecanlandırsa da nedendir bilmem, gördüğüm rüyaları saniyesinde unuturum.  


Eğer hayatımızın üçte birini uyuyarak geçirmek zorundaysak, o halde neden rüyalarımızda da kendi irademizle yaşamayalım?



  Gün, yirmi dört saatten oluşuyorsa bizler, günümüzün ortalama sekiz saatini uyuyarak geçiriyoruz. Böylece verimli bir günün başlangıç noktasında, elimizdeki on altı saat ile güne devam etmek mecburiyetinde kalıyoruz. Elimizde kalan bu on altı saat; beklemek, yemek, zorunlu ihtiyaçlar, internet veya benzeri uygulamalarla iyiden iyiye daralıyor. Böylece yirmi dört saatin yalnızca küçük bir bölümünde, " Evet! Şuan kesinlikle yaşıyorum." hissine  erişebiliyoruz. Rüyalarımızda açık bir zihin ile yaşamayı başarabilirsek bize verilen mucizevi nefesimize fazladan dakikalar ekleyebiliriz. Bu evrede, "Lucid Dream" ismiyle kontrol edilebilir rüya terimi karşımıza çıkıyor. 


Lucid Dream Nedir? 


 Lucid Dreaming ya da kontrol edilebilir rüya, uyku sırasında uykuda olduğunuzun bilincinde olmanız ve rüyanızı kontrol edebilme durumunuz olarak tanımlanır.


  Rüyalarımızda çoğu zaman izleyici konumunda bulunuruz. Bilinçaltımızın oluşturduğu bir senaryo, hazır olarak her zaman bekleyiş içerisinde ayaktadır. Bu senaryonun içinde kendimizi görebilsek dahi olayların akışı, isteğimiz dışı gelişir. Bu durumu bir örnekle açıklamak istiyorum. Uyuyamadığım zamanlarda ülkemize has olmayan "koyun sayarak uykuya dalma" yöntemini, bir ihtimal iş görür olasılığı sebebiyle denerim. 



  Koyunları sırası ile bir çitten atlatır, çitten atlayan koyuna sıra numarası veririm. Birinci koyun çitten atlıyor, hoop. İkinci koyun çitten atlıyor, hooop. Süreç böyle devam ederken koyunlardan biri mutlaka huysuzluk eder ve çitten atlamayı reddeder. Koyunu neresinden tutsam da çitten atlatsam diye düşünsem de bir türlü başarılı olamam. Yani uyku öncesi bu dönemde dahi koyuna çit atlatacak gücü kendimde bulamam. Bu durum rüyalar alemi içinde geçerlidir. Sabit bir olay vardır ve siz, o olayı kolayca değiştiremezsiniz. Bir başka örnek daha vermek istiyorum. Küçük yaşlarımda bir rüya görmüştüm ki hiç unutamıyorum. Gördüğüm rüya, uykuya dalmış olduğum yatakta başlıyor. Gördüklerim, rüya-gerçek ayırdının olmadığı bir başka alemde geçiyor. Yataktan kalkıyorum, doğruca tuvalete gidiyorum. Klozetin kapağını açıp küçük tuvaletimi yapmaya başlıyorum ki çok büyük bir rahatlama hissediyorum. Birden uyanıyorum ve battaniyemin sıcak ve ıslak olmasına hayret ediyorum. Çünkü ben, rüyada olduğumu sanıyorum. Bu örnek de kontrolsüz rüyaların bir başkasıdır.




  Herkes bu mükemmel rüya kontrol deneyimini yaşayamaz. Çoğu kişi maalesef rüyasının bir figüranı olmaktan öteye geçemez.


 Rüyaları kontrol edebilmenin birçok çeşidi olduğunu okumuştum. Kontrolün ilk basamağını, farkındalık oluşturuyordu. Yani rüyada olduğumuzun bilincinde olabilirsek rüyamızı kontrol etmemiz kolaylaşıyordu.


Rüyaları Not Etmek


  Rüyaları not etmek, unuttuğumuz rüyaları bize hatırlatan en önemli somut belgelerdir. Birkaç rüyamı not defterime eklesem de ben, böyle bir deneyime kavuşamadım. Kavuşamasam da rüyaları not etme fikri, inanılmaz sihirli geldi hep bana. Birçok mucidin, yazarın, senaristin bu yöntemle özgün fikirlere kavuştuğunu okumuştum. Rüyalarımız, sizce de not etmeye değer değiller mi?



Fakat bunu başarabilenler, rüyalarında zaman ve mekan kavramı olmadığı için, her türlü deneyimi yaşayabilirler.


Eğer başarabilirsek orada her şey mümkün...




Ne Okumalıyım?

Eskişehir | Marx Amca | Rüya Gibi... Eskişehir, Odunpazarı. Gitarist Marx Amca'nın Rüya Gibi Dünyası. Okumak İçin Tıklayınız...

Sis | Rüya Gibi Çocuk Şiiri Sis, Bulutların Yere İnmesidir. Tutunsam Bulutlara Sabah, Gökyüzüne Çekerler Mi Beni? Okumak İçin Tıklayınız...

Çocuklardan Tanrıya Mektuplar Sevgili Tanrım, Tanrı Olduğunu Nasıl Bilebildin? Okumak İçin Tıklayınız...

Dünyanın Nazar Boncuğu | Gezi Rehberi Konya'nın Meke Gölü'ne Kısa Bir Bakış. Okumak İçin Tıklayınız...



Yorum Gönder

40 Yorumlar

  1. Rüyalar konusu benim de hep ilgimi çeker. Şu ana kadar sadece bir iki kez rüyadayken bunun rüya olduğunun farkına varmıştım. Ama ciddi anlamda kontrol edebilmek isterdim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet,

      Bu alanın uzmanı saymadığım için kendimi, kontrol edebilmenin yollarını yazmamayı tercih ettim. Ama gerçekten istenilen bir dilekse rüya kontrolü, biraz çaba ile başarabilirsin. Daha farklı yolları olduğunu da biliyorum. :)

      Sil
  2. Film sahnelerini aratmayacak rüyalar görenlerdenim. Geçenlerde, yıllarca süren bir uykudan bilmediğim bir geleceğe uyandığımı görmüştüm. :) Rüyaları not etmek güzel fikir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurix,

      "Film sahnelerini aratmayacak rüya" çoğumuzun böyle düşündüğüne inanıyorum hatta ah, şu aklımdaki fikirler bir uçmasa şimdiye dünyanın en zengini bendim diyen insanlara da denk geldim. Fikirler uçmadan yazılmalı :)

      Sil
  3. Çok enteresan bir konu ve inanılmaz ilgi çekici. Ben çoğu zaman rüyada olduğunu farkedenlerdenim ama bu bilinçli yaptığım bir şey değil. Rüya kaydetme düşündüğüm birşeydi ama kayda değer olmadıkları için yapmadığım bir şey :-)) Çok keyifli bir yazıydı, kaleminize sağlık ve keyifli bir yeni hafta dilerim 🙏 ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,

      Teşekkür ediyorum. İnsan, rüya görünce şaşırır-hayrete düşer de yine de normal hayatına devam eder. Bana çok sihirli gelir çünkü yaşadığımız bir evre gerçek hayat ise 2. Evre rüya alemidir. Birçok evre içinde dönüyoruz.

      Sil
  4. Lucid Dreaming konusu hakkında yakın zamanda bilgi sahibi olmuştum. Ben de çoğunlukla hatırlamam gördüğüm rüyaları. Fakat uyanır uyanmaz kalkar not ettiğimde bütün ayrıntıları kaydetme imkanım oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaystros Tyrha,

      Rüyalarınızı blog sitenize de ekliyor musunuz? Not etmenizin sebebi nedir?

      Sil
  5. Oğlum lucid rüyalar görür ve kontrol de eder. Sebebini bir parça araştırdım, kimin, niye lucid rüya gördüğü konusunun net olarak açıklanamadığını öğrendim. Enteresan bir konu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Klio'nun Şarkısı,

      Evet. Bazı insanlar çaba göstermeksizin rüyalarını kontrol edebiliyor. Sebebini ben de bilemiyorum.

      Sil
  6. lucid yok bende ama rüyalarımı not edip yazıyom blogumda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone,

      Eğer liste halinde okuyabileceksem, bunu çok isterim. Ama sanıyorum ki yazılarınızın arasına karışmış rüyalardır bunlar. Yalnız hobi olarak mı yazıyorsunuz?

      Sil
    2. https://sadevederin.blogspot.com/2020/03/bir-ruya-gibi.html

      rüya yazılarım ayrı, başka yazıların arasına karışmıyor, o yazı sadece rüya oluyor, bu yazımda bikaç rüyamı birleştirmiştim, rüya yazınca sölerim okursun :) fantastik rüyalar genelde. keyif için yazıyom tabii. reklam, blogda var google adsense, ordan başvurcan :)

      Sil
    3. Rüyalarınızı okuyacağım, siz neden başvurmuyorsunuz ?

      Sil
    4. bloguma reklam almam ben. ama alanları destekliyorum :)

      Sil
  7. Bu konu benim de çok dikkatimi çekiyor. Bazen, özellikle çok kötü, korkunç rüyalar gördüğümde bunun bir rüya olduğunu fark edip kendimi uyardığımı biliyorum. Ama kendimi uyandıramıyorum da bitse de gitsek havasında bekliyorum :) Bir de güzel bir rüya görürken uyandığım zaman hemen yatıp aynı rüyaya devam edebiliyorum :) Rüya notları tutmaya ben de başladım bu sene. Çok keyifli oluyor. O kadar değişik rüyalar görüyorum ki komedi defteri gibi oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynadaki Yansıman,

      Bilinç dışı. Hayatımızdaki istenmedik bütün hatıralar buraya gidiyor ve sonra rüyalar yolu ile sembolik olarak unuttuğumuzu sandığımız hatıralar gün yüzüne çıkıyor. Yani sizin saçma bulduklarınız, belki de bir anlam ifade ediyordur. Blog sitenize de eklerseniz bir tanesini çok sevinirim. Bir örnek, rüyada evi yakmak babaya olan düşmanlığı ifade eder. Böyle deniliyor.

      Sil
    2. Bazı rüyalarımı deftere yazmaktan bile kaçınıyorum :)

      Sil
  8. İnsan ile ilgili her şey bence çok ilginç. Özellikle de değindiğiniz gibi rüya ve bilinçaltı onlardan biri. Çok güzel bir yazı olmuş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İrem Can,

      Çok teşekkürler. Burada olmanız benim için sevindirici.

      Sil
  9. İlgi çekici bir konu lucid rüya bir yöntem okumuştum bunun hakkında, bir nesne veya renk belirliyor ve bunu görünce rüyada olup olmadığını düşünmeye karar veriyorsun ve eğer bu nesneyi rüyanda görürsen rüyada olduğunun farkına varıyor ve kontrolü ele alabiliyorsun, tabi uyanmazsan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazmasyon,

      Birçok yöntemi var. Her gün yatarken aynı şarkıyı dinleyerek uyumak da bu yöntemlerden biri. Rüyada, yatarken her gün dinlenilen bu şarkıyı duyunca hah, diyorsun şu an yatıyorum kulağımda bir kuklık ve ben rüyadayım.

      Sil
  10. Benim için en güzel rüya, 5 yıl önce ölen rahmetli annemle tanışabildiğim zamandı. Tek kelime etmeden bana gülümsemek ve sarılmak için sadece bir anlığına gelmesine rağmen, yine de mutlu hissettim. Ama gözyaşları içinde uyandım çünkü onu çok özledim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Naia Djunaedi,

      Anlayabiliyorum, unutamayacağınız bir rüya. Bu özel rüyanızı burada paylaştığınız için teşekkürler.

      Sil
  11. RüYA ve 6 ci his olayı hep ilgimi çekmiştir. Gerçekleşen rüyalarım ve 6cı his olaylarım çok fazla :) çok güzel bir paylaşım olmuş..Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülten Çapkın,

      Okumak isteriz, estağfurullah teşekkürler bizden.

      Sil
  12. Interesting post..
    Thanks foe sharing
    Have a nive wee
    Regards from Indonesia

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Justcherry,

      "Pee one day" Google translated what they wrote in this way. Thanks anyway.

      Sil
  13. uyandığım ilk an yazmak aklıma gelse bir çok detayı hatırlıyorum ama sonrası yok

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. LerzanKaradan.com,

      Rüyalar 2 dakika sonrası için %70 oranında kayboluyor. Bu oranı ben uyduruyorum ama parfüm gibiler. Kokuları bir müddet daha bizimle olsa da hızlı uçuyorlar

      Sil
  14. Hemen her gün rüya görenlerdenim. Sabah kalktığımda en ufak detayına kadar hatırlarım ama saat ilerleyince hiçbir şey kalmaz aklımda. Kalktığımda not etmek güzel fikir... Çok güzel bir bilgilendirmeydi, teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytunla Hayat,

      Burada olmanız güzel, teşekkür ediyorum.

      Sil
  15. Lucid Dream isimli bir Kore filmi vardı, yazınızı görür görmez aklıma geldi. Kayıp çocuğunu arayan bir babanın rüyalar aracılığıyla ve bilimsel yöntemler kullanarak çocuğunu bulmaya çalışmasını anlatıyor. Tam yazınızın kaleminde bir film :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gül Özdemir,

      Sanıyorum ona benzer bir film izlemiş olabilirim. Benim için gayet ilginç konular.

      Sil
  16. Mavi Gören Kız19 Ekim 2021 21:01

    Rüyalarını kontrol eden biri olarak ilgimi çeken bir yazı oldu bu. Rüyamda efsane bir senaryo dahi oynatmışlığım var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mavi Gören Kız,

      Bunu yazmanız gerek, umarım bu yorumu görüyorsunuzdur.

      Sil
    2. Mavi Gören Kız21 Ekim 2021 20:24

      Sağlam bir kalemim olsaydı kesinlikle rüya deneyimlerimi paylaşırdım. Ama malesef.....

      Sil
    3. Mavi Gören Kız,

      Genel olarak herhangibir işe kusursuz başlamak isteriz. Yeni aldığımız deftere özenle yazılan ilk kelimeler gibi. Ama daha sonra o defterin karalama defteri olabileceğini de fark ederiz. Bana kalırsa bunun için sağlam bir kaleme ihtiyaç yok. Sağlam bir kalem olma arzusundaysanız da mutlaka bir yerden başlanmalı.

      Sil
    4. Başladım ama paylaşacak kadar güvenmiyorum. ☺

      Sil

Ne düşünüyorsunuz?