Sözcüklere Gerek Kalmadan Beni Anlayacaklarını Sandım - Siyah Ekran | Dergi

Sözcüklere Gerek Kalmadan Beni Anlayacaklarını Sandım



 Yazmaya Nasıl Başladığımın Bilinçli Tarihçesi


  Lise hayatımın ilk aylarıydı, evimden ayrılıp yatılı okumak üzere memlekete gitmiştim. Her ne kadar okuduğum yatıp kalktığım yer, memleketimde bulunan taş bir bina olsa da onun içindeki hayat, benim için gurbetlikti. Yurdumuzun bir de etüt salonu vardı, düzenli olarak her akşam orada bulunmamız mecburiydi. Esasında bizi oraya ders çalışsınlar diye çağırıyorlardı ama ders çalışan bir kişi dahi olmazdı. Tüylü bıyıklı yeni yetme oğlanlarla donatılmış etüt merkezine bıyıklı tuzluğa benzer bir adam girdi, onun okul müdürü olduğunu sonradan öğrendik. İşte, o adamın söyledikleriyle yazmaya başladığımı anımsıyorum. Hepimize ithafen şunları söylemiş olmalı:


Gençler, memlekete hoş geldiniz. Aranızda, içinde bulunduğu durumdan hoşnut olmayan arkadaşlar görüyorum. O arkadaşlar, en güzel yaşlarda burada olmanın kıymetini kavrayamamış olmalıdır. Size önerim, günlük tutun. Ne yapıyor, ne düşünüyorsanız yazın. Küfür edin, işi eğlenceli kılın. Yıllar sonra o defteri açıp okuduğunuz zaman beni daha iyi anlayacaksınız. Hem şunu da unutmayın "Tecavüz kaçınılmazsa ..."


  Okul müdürü, yeni yetme oğlanları kazanabilmek için bel altı sözcükler tercih ediyordu. Böyle yaparak büyük bir hayran kitlesi de kazanmış oluyordu. Ama ben bu güldürüklü sözcüklerden ziyade gelecekteki benin yıllar öncesine ait yazıları okuyor olması fikrine tutulmuştum. Yazmaya o tarihlerde başladım. Küçük bir not defterine komik olduğunu düşündüğüm bir lisan ile yazma işine giriştim. Defterin bir kısmını yurtta kalan insanlara ayırdım. Kiminle iki kelam ettiysem onun ismini deftere ekleyip öz düşüncelerimi karşısına dizdim.

Nizamettin Şeherli : Soyadı yanlış yazılmış olan biri. Yurdumuzun en uzun boylusu ...

MFS : Sivilce kremi sayesinde tanıştığım ...

Süleyman Konar: Yurdumuzun Şaban'ı ...




Sansüre uğramış olan bu kısım, defterin yalnızca bir kısmını oluşturdu. Küfürlü sözler, komik olmayan espriler ve daha komik olmayan espriler...

 Bana özel olan bu defteri etüt saatlerinde dolduruyordum. Kimse okumaz düşüncesiyle yazdığım satırları özgürce dolduruyorken meraklı gözlerle yazdıklarım, ayyuka çıktı. İsmini gören defteri elimden kapıp, "Ayıp ediyorsun, ben öyle bir insan mıyım? Sil orayı güzel şeyler yaz" dedi. Hal böyle olunca da bütün insanların huyları, yazılana bakılırsa, güzelleşiverdi. Yazma serüvenimin başlangıcı bununla da sınırlı değil. Defteri elimde gören yurdun müdürü, defterime el koydu. Kendisi hakkında yazıp çizdiklerimi beğenmeyince de defteri bana geri vermedi. 2 ay sonra defteri, tuvaletin penceresinde buldum. Perde arkasını hiç bilemediğim bu olayın aziz gerçekliğini hala merak ederim.

  Yıllar hızla devam ederken insanın anlaşılmak üzere yaşadığını fark ettim. Sözcüklere gerek kalmadan beni anlayacaklarını sandım deyişi, sözcüklerle beni anlayabilirler fikrine evrildi. Yine de paradoksa bakınız ki yazdıklarımı sadece kendim için yazdım.



  

Yorum Gönder

23 Yorumlar

  1. bloguna hoşgeldin, özlemişsindir yazmayı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, böyle bir karşılama beklemiyordum. Aylar sonra memlekete dönüp sevdiğim akrabalarımın "hoş geldin yeğenim" faslı kadar sevindim.

      Sil
  2. Özlemişiz böyle yazılarınızı, hoşgeldiniz:) Müdür Bey'in sözleri beni etkiledi, ta ki son cümleye gelene kadar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,

      Çok sağ olun. Burada olmanız beni cesaretlendirdi, yazmak adına. Müdür Bey ise zamana ve insana göre konuşan biriydi, o yüzden o zamanda ve yaşta bizi de çok etkilemişti.

      Sil
  3. Merhabalar.
    İnsan yazmazsa hayatta kalamaz... Yazmak çok zor bir iştir... Yazarken, kendimiz için yazarız...
    Yazarken, yazdıklarımızın okuyucunun elinden tutup tutmadığına bakmamız gerekir. En önemlisi "ben ne demeye çalışıyorum" sorusunu kendimize sormamız gerekiyor; bu bizim ne kadar dikkatli bir yazar olup olmadığmızın kontrolü için gereklidir. Bir önemli hususu daha paylaşarak yoruma son vermek istiyorum. Günlük tutmayı salık veren okul müdürü bilmese söylemezdi; yazmak, yazarak öğrenilir.

    Güzel bir paylaşımdı. kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sn. Altun,

      Yazdıklarımı okuyup üstüne iki kelam söz etmeniz, beni hem heyecanlandırıyor hem de sevindiriyor. Teşekkür ediyorum.
      "İnsan yazmazsa hayatta kalamaz" deyişinizi genel bir kalıp olarak düşünemedim.

      Sil
  4. Çok güzel bir yazı ile dönmüşsünüz :) Hoş geldiniz. Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Kız,

      Ne gördüm, buldumsa onu yazıyorum. Daha sık karşılaşmak temennisiyle.

      Sil
  5. Arkadaşlarınız gibi okul müdürünün de aklına takılmış olmalı yazdıklarınız. O sözleri sonunda içine sindirebilmiş ki defteri serbest bırakmış bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Www.filmgundemi.com

      Ya da tuvalette okurken unutuverdi defteri. :)

      Sil
  6. Kimileri gibi yazmak benim için de bir tutku. Kendimi düşüncelerimi, duygularımı rahatlıkla ortaya koyduğum bir araç. Öğrencilik yıllarında hatıra defteri ve tuttuğumuz günlüklerle bu ortaya koyarken, günümüzde bloglarımız bu işi görüyor. Sayfanızı yeni keşfettim ve izlemeye aldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hanife Mert,

      Hoş geldiniz. O yıllardan bu yıllara değişen tek şey, yazmayı yalnızca benim yapmıyor oluşum.

      Sil
  7. Such insight on journaling. So unique what you have learned in the process. All the best to the beauty of words and more. Thank you so much for your comment.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ellie,

      It gives excitement and strength to be here with you.

      Sil
  8. I cannot remember when I first started writing. Seems I have written all my life, at least starting with school. I do remember penmanship learning. Same with stories, all my life.
    + + Loves from Texas + +
    ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jim,

      Calligraphy was a very important profession for Turks if we are talking about the same thing in the past.

      Sil
  9. Yonosoymillenium,

    I hope we meet more often, I will visit you.

    YanıtlaSil
  10. Hoş geldin yeğenim :) İlk yorumdaki konuşmayı istinaden :)

    YanıtlaSil
  11. Mavi Gören Kız19 Ekim 2021 11:40

    Yazmak benim icin hiç kolay degil. Senin gibi erken bir vakitte bulusmuşta değilim. Ama yazmayı alışkanlık haline getireceğim. Bu kendime sözüm olsun.


    YanıtlaSil

Ne düşünüyorsunuz?