Sezai Karakoç - Yitik Cennet - Sesli Kitap - Siyah Ekran | Dergi

Sezai Karakoç - Yitik Cennet - Sesli Kitap

Sezai Karakoç - Yitik Cennet


  Sezai Karakoç'tan "Yitik Cennet" kitabına giriş. Sesli Kitap olarak sunduğumuz bu yapıt, "Diriliş Yayınları"dan çıkmıştır. Kitabın bir kısmını bu başlık altında okuyabilir ya da dinleyebilirsiniz.




 


Adem - 1.Bölüm

Şeytan


  Adem'le Havva'nın Cennette öncesiz sonrasızmışcasına mutlu bir hayatı yaşadıkları zaman gibiydi hayatımız Batının soluğu bize gelmeden önce. Bu soluk bize ne zaman geldi? Bu soluk geldiği için mi değişmeye başladı yüzümüz? Bozuldu ve bir maskeye dönüştü? Dağlarda bilinmeyen bir bitkiyi yiyip de ondan gizli ve sürekli bir zehirlenmeyle yüzünün biçimini ve yaşamasının anlamını yitiren bir varlığa mı dönüştük ? İlk soluk ve ilk ürperti anını ayırmak ne zor. Yabancı ve yalancı bir şafağın loş bir dudağa bıraktığı ilk kırağı, ilk çığ. Dışarıdan gelen soluğun belli belirsiz dokuşu mu, yoksa iç ateşin dışarıya fırlattığı bir şüphe kabarcığı mı? Ne olursa olsun, ilk hücre ister içerden gelsin, ister dışardan konuk olsun, içerden gelenin dışardan geleni, veya dışardan gelenin içerden geleni sarıp sarmalayarak bir kanser hücresinin ölümcül hayat iştihasıyla büyümeye başlaması önemli. içerden de gelse, dışardan da, bu imaj kuruyup gidecek bir sivilce değil, bir mevsim krizi değildi. Bir kültür alerjisinden fazla bir şey. Ben bunu Adem'le Havva'nın Cennette şeytanla ilk karşılaştıkları an imajıyla düşünüyorum. Şeytan içerden mi gelmişti, dışardan mı? Bence daha önemlisi dışardan gelen şeytanın çağrısını dinleyen bir kulağın hemen içerde hazır oluşuydu. Doğruluk, güzellik, iyilik ideasına bir kontrpuan olarak.

 

  İlahiname'deki o şeytan öyküsünü hatırlıyorum birden bire. Nasıl da dışarda olan şeytan, Havva'nın çocuk sevgisi ile Adem'in saflığının birleşnesinden faydalanarak ve görünüşte yenilenerek insanın içine girmenin yolunu bulmuş ve sonunda Adem'in içinden şöyle fısıldamıştı : " Şimdiye kadar dışındaydım ve her zaman için, yenilmem mümkündü. Ama şimdi içine girdim, etine ve kanına karıştım. Artık yenilmem mümkün değil."

 

  Şeytanın bu kendine güvenli zafer sesi, acaba bir gerçeğe mi ifade ediyor? Bu meydan okuyuşa kanıp susacak mıyız? Yoksa bu, insanda panik uyandırmak için bir oyunu mu şeytanın?  Şüphesiz, şeytan büsbütün yalana dayanamaz, büsbütün hakikata dayanamadığı gibi. Bir psikolojik realiteden çıkar yola. Bir beneklik hakikatı yalan bulutunda gezdirir; her toprağa, umulmadık her toprağa bir ab-ı hayat gibi düşürdüğünü sanır. Ama düşen ab-ı hayat değildir. Dirilten yağmurlar olduğu gibi çürüten yağmurlar da vardır. Şeytanın bu meydan okuyuşu incelenmeye muhtaçtır. Eğer bir iççağrımız olmasaydı şeytan ne yapacaktı ? İçimize girebilecek miydi ? Şeytan bütün gücünü bizden alıyor, farkında değil. Bizden kopup yine bize gelen, bizdeb bir türlü ayrılmayan, ayrılamayan, aleve aşık bir pervane gibi ruhumuza koşan odur. Ama aleve düşen, o yüce aleve düşen de onu yakmaktır. Yakmadığı sürece kendi saflığını yitirecektir alev.

 

  Evet, şeytanın bu meydan okuyuşu incelenmeye değer. Kendi gücüne ne de kolay anıtlar dikiyor şeytan! Ne de çabuk zafer türküleri çağırıyor ruhunuzun o ağustos böceği!


 

Yorum Gönder

32 Yorumlar

  1. çok insanın işine yarayacak güzel bir hizmet, tebrik ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahmet Ozan,

      Sanıyorum sizin işinize yaramadı. :)

      Sil
    2. Hala görüyorken tercih etmiyorum:)

      Sil
  2. Sezai Karakoç yazdığı şiirlerini çok beğendiğim ve karakterini de yine sevdiğim bir şair. Allah Rahmet Eylesin. Sesli kitap için teşekkürler, dinlemeyi çok severim. emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gamzeli Kız,

      Rahmetinden yaklaşık 7 ay önce yayımlamıştım bu dinletiyi. Daha sonra vefat haberini alınca çok tanış olmamamıza rağmen üzüldüm. Burada olmanız adına ben de teşekkür ederim.

      Sil
  3. Müfred,

    72 şeytan kuvvetinde, bunu ya ilk kez duyuyor ya da ilk kez biliçli olarak algılıyorum. Yorumları bu yüzden seviyorum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel seslendirmişsiniz. Çok anlamlı ve güzelmiş kitap, okumamıştım. Herkes ders alabilse keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu Emanet,

      Bildiklerimizi uygulasak her şey daha farklı olur diye düşünüyorum. Bunu en çok da kendime söylüyorum. Teşekkürler, burada olmanız adına.

      Sil
  5. Emeğinize sağlık, dinlerken yazılanı takip etmek ayrı bir güzel oluyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SzgnBsl,

      Çok sağ olun, benim hoşuma giden o zevk demek ki size de cazip geliyor. Sevindim. :)

      Sil
  6. sesli kitap dinlemeyi çok severim, emeğinize sağlık çok güzel:)

    YanıtlaSil
  7. I'm your new follower #90, do you want to follow me back?
    Interesting reading!

    marisasclosetblog.com

    YanıtlaSil
  8. teşekkürler, karakoç'u severim, bir ara keyifle dinleyim sesli kitabı :)

    YanıtlaSil
  9. Sezai Karakoç şiirleri güzeldir severiz hepimiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bread&Salt

      Şiirden daha ziyade nesir üzerine okuma yaptım.

      Sil
  10. Ölümü çok üzdü. Severdim Sezai Karakoç'u.
    Nur içinde yatsın.
    Paylaşım için ayrıca teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi Dünyasında,

      Evet, yaşayan büyük Türk muharrirlerini kaybetmek seven sevmeyen herkesi mutlaka üzecektir

      Sil
  11. Sesli kitap olarak dinleyeceğim bana daha uygun..
    Sizi takibe aldım..
    Okunası blogunuz var.. teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci Dizeler,

      O teşekkür bana ait, eksik olmayın.

      Sil
  12. Merhabalar.
    Gece uyumak üzere yatağınıza girdiğinizde uykuya dalmakta geciken ve zorlanan kişiler için sesli kitaplar çok güzel bir çalışmadır. Gece yatağında kitabı okuman için ışık lazım, kitabı iki elin arasında ve okuma mesafesinde tutman için kuvvetli ve dayanıklı kollara ve sürekli pozisyon yenilemene ihtiyacın vardır. Oysa, sesli kitabın bize hiçbir zorluğu yoktur. Size ninni gibi gelir ve uykuya dalarsınız. Varsın sesli kitap size sesini duyurmaya devam etsin dursun. Bir sonraki gece kaldığın yerden devam edebilirsin. Seslendirmede kullanılan ses ve okuma tekniği de çok önemli.
    Güzel bir çalışma ve paylaşımdı. Çok teşekkür ederim. Emeğinize sağlık.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Recep Altun,

      Bunun bir de radyo tiyatrosu vardır ki tadı daha bir başkasıdır.

      Sil
  13. Sesli kitap dinlemeyi çok seviyorum.
    Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  14. Gayet güzel ve akıcı. Başarılar diliyorum

    YanıtlaSil
  15. Güzel olmuş. Başarılar.
    Bu arada mail abonelik butonu eklersen daha rahat takip edebiliriz :)

    YanıtlaSil
  16. Dinlediğim ilk sesli kitap . Pek sıcak bakmıyordum ama ilk deneyimim güzel oldu . Seslendirmeniz güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  17. Waw, penuh dengan pesan yang bermakna, bila membaca cuplikan buku tersebut. Dan memang, iblis jahat!

    YanıtlaSil
  18. Emeğinize sağlık, faydalı ve güzel olmuş ;)

    YanıtlaSil

Ne düşünüyorsunuz?