Çocuklar İçin Şiirler - Şeker Ninem - Siyah Ekran | Dergi

Çocuklar İçin Şiirler - Şeker Ninem


 Şeker Ninem


İki çift beyaz patik 

Ninem hediye etmişti 

Karlı günün birinde

Çorapları yetmişti 


Nasır tutmuş elleriyle 

Yaktı değen yerleri 

Çorap deyip geçmeyin!

Ayak canın temelleri 


Okur yazarlık yokmuş 

Bilir kendi ismini

On beşinde evlenmiş 

Unutmuştur cismini


Uzun kepçe kulaklar

Mirasıdır bizlere

Yüce Rabbim güç eyle 

Can ninemin dizlere

                     




Çocuk şiirleri başlığının Çocuklar İçin Şiirler bölümünde bu hafta konuğumuz, babaannem...

Babaannemin her zaman özel bir yeri vardır hayatımda. O, benim lise yıllarımdaki en samimi arkadaşlarımdandır. O zamanlar dedemi yeni kaybetmiştik, son sınıf öğrencisiydim ve onun evinde yalnız ikimiz yaşıyorduk. Evin içinde iki çocuktuk. Çocuk idik diyorum çünkü birbirimize hep ayak uydururduk. Okuldan yeni geldiğim sıcak ekim günleriden birinde çantamı bir köşeye atıp kravatımı alnıma bağlamıştım. Televizyonun karşısında ayaklarımı uzatıyorken listedeki şarkılardan biri çalmaya başladı, sesi yükseltip oda içinde kendi dans  figürlerimi sergiliyordum ki babaannem odaya dalıverdi. Dalıverdi ama ben, hiç bozuntuya vermeden oynamaya devam ediyordum. Babaannem ne yaptı? Parmaklarını şaklatarak yanıma doğru sekmeye başladı. Keyfi yerinde olduğu zamanlar o da benimle dans ederdi. Keyfi yoksa sözün arkasını önünü hiç düşünmeden kendi kendine söylenir dururdu. Bir küçük hikayecik daha anlatmak istiyorum . Evin tek sıcak odası televizyonlu oda olduğu için ikimizde o odada uyurduk. Beni okula uyandıran her zaman babaannem olurdu. Sabahları televizyonu açar, sütümü ısıtır, süt ekmek eşliğinde sabah haberlerini izlerdik. O gün, babaannem yataktan çıkamayacak kadar hastaydı. Okula gitme saatimde hala yataktaydım. Bu durumu fırsat belleyip uyumaya devam etmek istiyordum. Yatağında doğrulmadan bana sesleniyordu, oğlum hadi kak gari! Okula geç galcan. Sesi duymazdan gelip okulu asma niyetindeydim. Babaannem, birkaç kez daha seslendi ama hiç oralı olmadım. Vazgeçer deyip uykuya dalıyordum ki babaannem alarm gibi ötmeye başladı, kak gali gııııııııyyy! Uuuuuuyyy! Yuuuuuyiiiii. 5 dakika kesintisiz böyle sesler çıkardıktan sonra okula gitmenin en mantıklı karar olduğuna karar verip hızlıca hazırlanmıştım.


Çocuklar İçin Şiirler - Sis Okumak İçin Tıklayınız...


Duygusal Babaanne belgeseli :





Yorum Gönder

4 Yorumlar

Ne düşünüyorsunuz?